Μαθητές αξιοποιούν υπολείμματα καφέ και προστατεύουν το περιβάλλον

Οι barista στην περιοχή της Καλαμάτας κάθε φορά που ετοιμάζουν εσπρέσο και καπουτσίνο για τους πελάτες τους, δεν πετούν το κατακάθι του καφέ που μένει στη μηχανή παραγωγής, αλλά το συλλέγουν σε έναν ειδικό κάδο. Όταν αυτός γεμίσει, ειδοποιούν μέσω εφαρμογής την εταιρεία Granel, ώστε ένα μέλος της να περάσει να παραλάβει την ποσότητα, η οποία μετά από επεξεργασία, θα γίνει ένα ιδιαίτερο διακοσμητικό αντικείμενο.

Η Granel είναι η εικονική επιχείρηση μαθητών της α’ και β’ τάξης του λυκείου της Θουρίας, ενός χωριού λίγο έξω από την Καλαμάτα, που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα/διαγωνισμό Junior Achievement Greece.

Στο εξής, ένας καφές στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας, συνεχίζει να προσφέρει απόλαυση και μετά το τέλος του, καθώς οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι με την καθημερινή τους συνήθεια δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, δεδομένου ότι κάθε χρόνο πάνω από έξι εκατομμύρια τόνοι κατακαθιού του καφέ καταλήγουν σε χωματερές.

«Η αρχική μας ιδέα είναι να ιδρύσουμε μια επιχείρηση που θα βοηθά το περιβάλλον. Καθώς λοιπόν οι γονείς δύο εκ των μαθητών μας διατηρούν καφετέριες, μας μετέφεραν ότι πετιούνται πολύ μεγάλες ποσότητες από το κατακάθι, αφού ως λαός πίνουμε πάρα πολύ καφέ. Αναζητήσαμε λοιπόν τον τρόπο με τον οποίο θα το αξιοποιήσουμε, για να μην αυξάνεται ο όγκος των αποβλήτων και να μην προκαλείται επιπλέον επιβάρυνση στο περιβάλλον», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η καθηγήτρια πληροφορικής Βασιλική Ξαρχάκου, που είναι η υπεύθυνη εκπαιδευτικός.

«Πιστεύω πως δεν υπάρχει τίποτα πιο αισιόδοξο από μια μαθητική ομάδα που δημιουργεί, πρωτοτυπεί, βάζει στόχους και θέλει να αλλάξει τον κόσμο», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Πρόεδρος Επιτροπής «Ελλάδα 2021» Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη. Η ίδια είναι μέντορας των μαθητών, στο πλαίσιο του νέου θεσμού Inspiring Mentoring, όπου κάποιες κορυφαίες προσωπικότητες από τον πολιτικό, επιχειρηματικό, δημοσιογραφικό και αθλητικό κόσμο έχουν αναλάβει μικρά, ακριτικά ή ειδικά σχολεία για να εμπνεύσουν τους μαθητές και να ενδυναμώσουν την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τη δική τους «επιχείρηση». 

Απόσπασμα από άρθρο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφία από Pixabay