Οι αλλαγές στον ΚΟΚ και στα πρόστιμα στο επίκεντρο της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας

Η εκπόνηση Νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030, οι βελτιώσεις του ΚΟΚ, η δημιουργία του Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το αντίστοιχο εθνικό παρατηρητήριο αλλά και η νέα διαδικασία επιβολής και είσπραξης των προστίμων για την παραβίαση του ΚΟΚ, βρέθηκαν στο επίκεντρο της 3ης συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας, Χρήστος – Γεώργιος Σκέρτσος, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και πρόεδρος της Επιτροπής, Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Ελευθέριος Οικονόμου, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ασημίνα Γκάγκα, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, εκ μέρους του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θεόδωρου Λιβάνιου, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, καθώς και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.

Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας της χώρας μας, αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού, Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του, και παρουσίασε τις προτεραιότητες της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

  • Νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030
  • Νέος νόμος οδικής ασφάλειας και οι βελτιώσεις του ΚΟΚ
  • Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας
  • Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας
  • Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας
  • Νέα διαδικασία επιβολής και είσπραξης προστίμων

Ειδικότερα, όσον αφορά στην εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, η διαδικασία άρχισε τον Οκτώβριο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2022 με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, δόθηκε έμφαση στην αναγκαιότητα δημιουργίας του Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας για τη συλλογή ασφαλών δεδομένων, που θα αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία ώστε να αναπτυχθούν στοχευμένες παρεμβάσεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφία από S. Hermann & F. Richter από το Pixabay