Η NASA επιβεβαιώνει την ύπαρξη ωκεανών στα φεγγάρια του Ουρανού

Πρόσφατη μελέτη ερευνητικής ομάδας με επικεφαλής επιστήμονες του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς στις ΗΠΑ ανέφερε ότι δύο δορυφόροι του Ουρανού είναι πολύ πιθανό να διαθέτουν ενεργά γεωλογικά συστήματα υπόγειων ωκεανών. Οι ερευνητές άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο ο αριθμός των δορυφόρων του Ουρανού με υπόγειο ωκεανό να είναι μεγαλύτερος. Η ανακάλυψη αυτή έγινε μελετώντας δεδομένα που έχει καταγράψει η θρυλική αποστολή Voyager τα δίδυμα σκάφη της οποίας αφού εξερεύνησαν το ηλιακό μας σύστημα το έχουν εγκαταλείψει και κινούνται πλέον σε περιοχές του διαστρικού Διαστήματος στέλνοντας από εκεί πολύτιμα για τους επιστήμονες δεδομένα.

Με ανακοίνωση της η NASA αναφέρει ότι πραγματοποιήθηκε μια δεύτερη μελέτη στα επίμαχα δεδομένα από ερευνητική ομάδα με επικεφαλής επιστήμονες του Εργαστηρίου Αεριώθησης (JPL) της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας. Η ερευνητική ομάδα μελέτησε δεδομένα πέντε δορυφόρων του Ουρανού, της Άριελ, της Μιράντα, της Τιτάνια, του Ουμβριήλ και του Όμπερον. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τέσσερις από τους πέντε δορυφόρους είναι πολύ πιθανό να διαθέτουν ωκεανούς που βρίσκονται δεκάδες χλμ. κάτω από την επιφάνεια τους.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η Τιτάνια και ο Όμπερον όχι μόνο διαθέτουν ωκεανούς αλλά είναι πιθανό οι ωκεανοί αυτοί να διαθέτουν συνθήκες φιλικές στην παρουσία της ζωής. Για την Μιράντα οι ερευνητές αναφέρουν ότι οι συνθήκες που επικρατούν εκεί ευνοούν την παρουσία νερού σε υγρή μορφή στο εσωτερικό του αλλά για μικρό χρονικό διάστημα και στη συνέχεια το νερό παγώνει άρα είναι μηδενίζονται οι πιθανότητες για παρουσία της ζωής εκεί. Για την Άριελ και τον Ουμβριήλ οι ερευνητές είναι πιο επιφυλακτικοί στο αν και τι είδους ωκεανούς μπορεί να διαθέτουν αλλά εκτιμούν ότι σε έναν από τους δύο είναι πιθανό να υπάρχει κάποιος υπόγειος ωκεανός.

Ο Ουρανός είναι ο έβδομος σε απόσταση από τον Ήλιο, ο τρίτος μεγαλύτερος και ο τέταρτος σε μάζα πλανήτης του Ηλιακού συστήματος. Μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί 27 δορυφόροι του πλανήτη οι οποίοι σε αντίθεση με τους υπόλοιπους πλανήτες και δορυφόρους του ηλιακού μας συστήματος δεν έχουν λάβει ονόματα της ελληνικής μυθολογίας αλλά ονόματα χαρακτήρων έργων του Ουίλιαμ Σέξπηρ και ποιημάτων του Αλεξάντερ Πόουπ.

Πηγή: naftemporiki.gr