Μαθητές στην Κρήτη δημιούργησαν τρισδιάστατες κατασκευές για υποστήριξη ευάλωτων ομάδων

Στον σχεδιασμό και την εκτύπωση τρισδιάστατων κατασκευών, για την υποστήριξη ευάλωτων ομάδων και ατόμων με αναπηρίες, προχώρησαν μαθητές σχολείων της Κρήτης που συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό έργο «3D2ACT- Fostering Industry 4.0 And 3D Technologies Through Social Entrepreneurship: An Innovative Program for a Sustainable Future», το οποίο υλοποίησε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, με στόχο την ενίσχυση του προφίλ των εκπαιδευτικών και των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σε ό,τι αφορά στη χρήση τεχνολογιών και δεξιοτήτων 3D εκτύπωσης με ταυτόχρονη προώθηση της απόκτησης βασικών ικανοτήτων Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας.

Τα σχολεία της Κρήτης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν το 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου και το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου. Ειδικότερα η Ομάδα του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου (μαθητές Βολανάκης Δημήτρης, Γκιόνι Μαουρίσιο, Κυριακάκης Μανόλης, Μελεσσανάκης Χριστόφορος, Πετράκης Γιάννης με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Δημητρίου Δήμητρας και Μπατζανακάκη Μαρίνας) σχεδίασε και εκτύπωσε μια κατασκευή εργαλείων βοήθησης για άτομα με αναπηρία στα άνω άκρα. Η κατασκευή προσαρμόζει διαφορετικά εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα σε άτομα με αναπηρία να εκτελέσουν καθημερινές εργασίες (γραφή, τροφή, παιχνίδι).

«Η κατασκευή αυτή στηρίζεται στην παλάμη του ατόμου φέροντας πάνω έναν μαγνήτη όπου με εύκολο τρόπο προσαρμόζεται το κάθε εργαλείο. Για παράδειγμα, αν κάποιο άτομο με αναπηρία στα άνω άκρα προσαρμόσει το εργαλείο στήριξης του στυλό, το άτομο θα μπορέσει να γράψει ή με την προσαρμογή διαφορετικού εργαλείου ακόμη και να χειριστεί joy stick» εξήγησε η Μαρίνα Μπατζανακάκη καθηγήτρια Ηλεκτρονικών στο 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Ηρακλείου, στα εργαστήρια του οποίου υλοποιήθηκε το έργο, η οποία επισήμανε ότι «με την ενασχόληση τους, τα παιδιά δεν έβγαλαν μόνο την δημιουργική τους ικανότητα αλλά και την επιχειρηματική τους, γιατί η προσέγγιση ήταν ολιστική».

«Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, που εκτός από την ευχαρίστηση της συμμετοχής και τη δημιουργικότητα, μας έδωσε την ικανοποίηση ότι δουλεύουμε πάνω σε μια ιδέα και κατασκευάζουμε κάτι που μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής ατόμων με αναπηρία» είπε ο μαθητής του 6ου ΕΠΑΛ Δημήτρης Βολανάκης, ο οποίος αποκάλυψε ότι ήδη έχει πάρει τον δικό του 3D εκτυπωτή προκειμένου να συνεχίσει την ενασχόλησή του με κατασκευές που γενικότερα βελτιώνουν ή κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητα.

«Όταν ξεκινήσαμε να κάνουμε το μάθημα της ρομποτικής, ποτέ δεν περίμενα ότι θα μπορούσα να συμμετέχω στη δημιουργία κάτι τόσο σημαντικού» πρόσθεσε, καταλήγοντας ότι ο στόχος του είναι να συνεχίσει να ασχολείται και το επόμενο διάστημα.

Η ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου (Ελένη Ντόβα, Καλλιτσουνάκης Άγγελος, Μαστοράκης Μανώλης, Πολίτης Πολυχρόνης και οι εκπαιδευτικοί Βεργεράκης Παναγιώτης και Ιωαννίδης Ανδρέας), σχεδίασε και εκτύπωσε μια θήκη για εύκολη μεταφορά και αποθήκευση χαπιών. Το HapiTraveller είναι ένα έξυπνο καπάκι/θήκη για χάπια που βοηθά στη σωστή αποθήκευση/οργάνωση, προσαρμόζεται εύκολα σε οποιοδήποτε πλαστικό μπουκάλι νερού και μπορεί εύκολα να μεταφέρει τα χάπια οπουδήποτε. Η ιδέα του Hapi Traveller γεννήθηκε από την παρατήρηση ότι πολλά μέλη από το στενό οικογενειακό περιβάλλον (συνήθως μεγαλύτερης ηλικίας) ξεχνούν να πάρουν τα χάπια τους σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως θα έπρεπε, γιατί βρίσκονται εκτός σπιτιού. Γενικά, έχει υπολογιστεί ότι έως και το 50% των φαρμάκων για χρόνιες παθήσεις όπως ο διαβήτης, καρδιακά νοσήματα, άσθμα, καθώς και διάφορες βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής, δεν λαμβάνονται σύμφωνα με τις οδηγίες των γιατρών. Μια κύρια αιτία για αυτό είναι η σύγχυση που δημιουργείται από πολλά κουτιά με φάρμακα. Το κουτί αυτό αποτελείται από διαφορετικούς θαλάμους (ένα για κάθε ημέρα της βδομάδας) και βιδώνει εύκολα στο σπείρωμα του καπακιού ενός πλαστικού μπουκαλιού. Τα χάπια είναι προσβάσιμα με μια απλή περιστροφή του πάνω μέρους της κατασκευής.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφία από Mohamed Hassan από το Pixabay