«Στροφή στην τροφή» και την αλληλεγγύη από το 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης

«Στροφή στην τροφή» έκανε το 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης τη σχολική χρονιά που έριξε πριν από λίγο καιρό αυλαία, υλοποιώντας μια σειρά από πρωτοβουλίες για τη στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Ικανοποιώντας την ανάγκη διδασκόντων και μαθητών για εξωστρέφεια και κοινωνική προσφορά, η δράση «Στροφή στην τροφή» έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές όχι μόνο ν’ αναπτύξουν το αίσθημα αλληλεγγύης τους και να εμπλουτίσουν το γνωστικό τους αντικείμενο στο πλαίσιο εργαστηριακών μαθημάτων, αλλά και να έρθουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό καθώς και να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας με άλλες ομάδες.

Μαθητές της Α’ Τάξης που συνεργάστηκαν με τον τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος και με τον Τομέα Διοίκησης Οικονομίας ανέπτυξαν συνολικά τρεις υποδράσεις που ενίσχυσαν τη συνεργασία φορέων με το σχολείο, τη συνέπεια, την οργάνωση, την ομαδικότητα, την αγάπη για προσφορά και την αλληλεγγύη για τον συνάνθρωπο.

Συγκεκριμένα, η πρώτη υποδράση αφορούσε τη συνεργασία του σχολείου με την εθελοντική ομάδα «Περβολάρηδες». Οι «Περβολάρηδες» και το σχολείο συνεργάστηκαν με σκοπό τη μεταποίηση και διανομή προϊόντων για την κάλυψη επισιτιστικών αναγκών ανθρώπων που έχουν καταγραφεί από τους εθελοντές. Στόχος ήταν η αξιοποίηση τροφίμων που θα κατέληγαν στα απορρίμματα και η επεξεργασία και μεταποίησή τους σε έτοιμα τρόφιμα, με σκοπό την προσφορά τους σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού.

Η δεύτερη υποδράση αφορούσε τη συνεργασία δύο τμημάτων του σχολείου με την ονομασία «Άρτος και οίνος». Οι μαθητές του τμήματος Γ’ Τεχνολογίας Τροφίμων έλαβαν γνώσεις αμπελουργίας και οινολογίας ως προς τη θεωρητική πλευρά της δράσης και ως προς την εφαρμογή των γνώσεων αυτών ενώ προέβησαν στην παραγωγή μούστου με τον οποίο στη συνέχεια παρασκευάστηκαν διάφορα αρτοσκευάσματα, γλυκά και αλμυρά. Οι μαθητές της Α’ Τάξης προσέγγισαν το θέμα από την πολιτιστική του πλευρά. Ερεύνησαν τη σημασία και την αξία του ψωμιού και του κρασιού, των δύο αυτών προϊόντων της φύσης, ανά τους αιώνες αλλά και τη χρήση τους ως συμβόλων.

Η τρίτη υποδράση αφορούσε στον τομέα Διοίκησης Οικονομίας. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την κοινωνική οικονομία και την κουλτούρα του «συνεταιρίζεσθαι», συνέστησαν εταιρεία κατασκευής και εμπορίας οικιακών φορητών παραδοσιακών φούρνων ενώ παράλληλα ανέπτυξαν δεξιότητες επιχειρηματικότητας και συνεργασίας, χρήσιμες στην αγορά εργασίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφία από Sabine Schulte από το Pixabay